מה חדש במקומי ! / #02

כמה מילים על פֶרוֹל

בתגובה על הפוסט האחרון שאלו אותי כמה ממשתתפי הפיילוט מי זה פרול, ובעיקר איך מבטאים את השם שלו. אז קודם כל נתחיל מהמשפחה של פרול: הם מגרעין שהגיע לקיבוץ מעין ברוך מדרום אפריקה – יש לנו לא מעט כאלה כאן בקיבוץ. לאבא שלו קוראים הילטון )כמו המלון, רק שאצלו זה השם הפרטי( ולאמא שלו אדריאן. לאחותו )שחברה באחד הקיבוצים השווים – אלמוג – שעל חוף ים המלח( ולאחיו )ששט עכשיו בקריביים עם חברתו! ועוד בתקופת הקורונה!!! קנאה עזה(, יש שמות קלים להגיה ישראלית. אבל פרול זכה לשם אנגלי מסורתי, כיאות למשפחה דרום אפריקאית.

אז איך מבטאים את השם שלו? הגון לכולם. תחשבו פשוט הגון – לכולם: פייר אול. הבנתם? לא מסובך: Fair All . רק בלי היו״ד בפייר. כלומר: פֶרוֹל. וזה גם האופי שלו. לכן כולם כל כך אוהבים אותו.

פרול. הגון לכולם
צילום: דניאל לילה

אני יודע שלא התכנסנו לדון בפרול אלא במה שהתחדש בגרסה האחרונה של מקומי, אבל בכל זאת אני מוכרח להמשיך עוד רגע עם שיחת המדרכות הטיפוסית הזו, ולספר על מה שקרה בחודש האחרון בקיבוץ מצר.

כמה מילים על מֶצֶר

קיבוץ מצר, כפי שכל אחד יודע, שוכן מזרחית לחדרה, כשבעה קילומטרים מדרום- מזרח לפרדס חנה-כרכור, בשכנות לכפר הערבי מֵיסִר ולעיר בקה אל גרביה. הקיבוץ הוקם בשנת 1953 על ידי גרעין גדול של עולים מארגנטינה שהשתייכו לתנועת השומר הצעיר. חלק ממייסדי הקיבוץ קיבלו את הכשרתם במרחביה. לפי ועדת השמות, מקור השם הוא מהפסוק ״מִן הַמֵּצַר, קָרָאתִי יָהּּ, עָננִָי בַמֶּרְחָב יָהּ״.

במאמר מוסגר יוגד שיש כאן תזכורת לכל מכחישי היסטוריית ההתיישבות הרווחים לצערנו בציבוריות הישראלית של ימינו: מצר היה ישוב קו עימות כשהוקם, הקיבוץ מעבד את המטר האחרון על קו התפר – הקו הירוק. הוא שוכן ממזרח לכביש 6 במרכז הארץ. ב 2002- חדר טרוריסט פלסטיני לקיבוץ והרג חמישה אנשים ובהם מזכיר הקיבוץ דאז. ולמען האמת גם כיום הוא במרחק כמה מאות מטרים מהגדה המערבית. מי שלא מבין את חשיבות ההתיישבות לשמירת גבולות המדינה – מן הראוי שיילמד על מצר.

מצר עבר להפרטה מלאה כבר ב 2007- , אבל ממש עד לימים אלה היו לכל החברים תקציבים אישיים, שבהם התנהל כל הכסף שלהם. חברים רבים לא החזיקו חשבונות בנק, כרטיסי האשראי שלהם חייבו את חשבון הקיבוץ, ומי שהיה צריך כסף, רחמנא לצלן, תמיד יכול היה ללכת לגזבר.

לאחרונה החליטו פרנסי הקהילה שהגיע הזמן לצרף את חברי הקיבוץ לעולם הקפיטליסטי המודרני. הגזבר הזמין נציגי ארבעה בנקים, הקימו דוכן לכל אחד, וביקשו מהחברים לבחור היכן הם רוצים לפתוח חשבון. כיאות לקיבוץ פוסט-שיתופי התייצבו כל החברים על פי ההנחיות, פתחו חשבונות, ואף קיבלו כרטיסי אשראי אישיים לחשבונותיהם הפרטיים.

המהלך הוכתר כמעט כהצלחה, עד שהסתבר שחלק מהחברים לא השתהה והתחיל להשתמש בכרטיסי האשראי לרכישות שונות, וזאת למרות שעדיין לא הפקידו כסף בחשבונותיהם. הפרנסים מצאו עצמם רושמים לחברים פמפלטים לימודיים שמטרתם הקניית כישורים בסיסיים בבנקאות מודרנית, כגון שצריך יתרה מספקת בחשבון הבנק בשביל לכסות את חיוב האשראי החודשי.

בשלב הזה פנה המזכיר לפרול וביקש את עזרתו בהעברת יתרות התקציבים אל חשבונות הבנק של החברים לפני שאלו יוטרדו טלפונית על ידי בנקאים מודאגים.

פרול, בהיותו מי שהוא – הגון לכולם, לא עמד בפרץ ופנה למפקד הגשר חנן ולסגנו ניצן וביקש את עזרתם. חנן, בהיותו מי שהוא – קפטן הקורא היטב את מפת הקרב, וניצן – בהיותו מי שהוא – קיבוצניק בעברו שמבין גיוס וערבות הדדית, דיברו עם הצ׳יף הראשי פביאן, שדיבר עם הקצין השני עומר, שדיבר עם הלוחמים בחוד החנית – איוון, בוריס, הדר, זוהר, פרלי, ורומן – מי שבפועל עושים את העבודה, והם דיברו קצת עם המחשב, למעשה קצת הרבה, למעשה מסביב לשעון במשך שבועיים, והצליחו לשכנע אותו בסוף להעביר כסף לחשבונות החדשים של חברי מצר, בטרם יגיע מועד חיוב כרטיסי האשראי.

)לכל מי שקורא את זה ובמקרה גם ינק למעלה מהרצוי מעטין הקפיטליזם ומזהה כאן הזדמנות יובהר שהכסף האמור הגיע ממצר, ולא ממקומי. אנחנו רק עזרנו לנייד אותו במסדרונות הבנקים ובמערכות האלקטרוניות המניעות את גלגליהם.(

בשוך היום עת השמש שקעה ורוחות הערב מצננות מעט את חום הקיץ, התבקשתי למסור את תודתם של החברים, המזכיר והגזבר של מצר, לצוות הפיתוח שעשה לילות כימים בשביל לאפשר את ההתקדמות הצרכנית הזו.

ובשם משקי הקיבוצים, anagal ומקומי אני באופן אישי מבקש לברך את החברים, המזכיר והגזבר של מצר על פנינת החמד הזו שהקמתם בקו עימות ושומרים עליה ומגשימים בה עדיין בימים אלה.

  • 1. שיפור האנימציות במסכי הלוגאין – כך שיתאימו ליותר גדלי מסכים. כמו כן הוספנו אנימציה למסך הזנת קוד זיהוי ולמסך אחריו.
  • 2. דיוק העיצוב הגראפי בכל המסכים.
  • 3. הוספנו pull to refresh במסך ההודעות ובמסך האלפון.
  • 4. דייקנו את נושא ההרשאות - אילו משתמשים יכולים לבצע פעולות על קבוצות ועל הודעות.
  • 5. נוספו עוד אייקונים לבחירה עבור קבוצות.
  • 6. דיוק התנהגות ה- badge )הנקודה האדומה שמסמנת איפה יש הודעות שלא נצפו עדיין(.
  • 7. דיוק ההתנהגות כפתור ה- back באנדרואיד מבחינת גלילה, מעבר בין מסכים, יציאה מהאפליקציה וכולי.
  • 8. שיפור בהתנהגות האפליקציה בכניסה מהודעת .push
  • 9. תיקוני באגים שונים עליהם דיווחתם – התנהגות המקלדת, התפריט המופיע בלחיצה ארוכה על הודעה, שמירת צליל הודעה, עריכת שאלון סקר, עריכת קריאת שירות, ניהול משתמשים/מנהלים בקבוצה, ועוד.

האפליקציה החדשה תשוחרר למשתמשים בשלבים:

כתמיד נשמח מאד לקבל את התגובות שלכם והביקורת שלכם – בטוח יש הרבה לשפר, וכמו כל אפליקציה חדשה
בטוח שיש באגים שלא גילינו. עזרו לנו בבקשה להביא את האפליקציה לרמת השלמות שכולנו שואפים אליה:
נשמח לשמוע על כל באג שתמצאו.
אתם מוזמנים לדווח על באגים בתוך האפליקציה בערוץ קריאות השירות ׳מקומי החדש׳, או במייל אל @ support
mekome.net , או בווטסאפ או בטלפון אל 058-5050240 . כולם מגיעים לעירית סלמון היעילה והנעימה תמיד,
שאין כמותה ואין עליה.

איחולי בריאות שלמה בתקופה מאתגרת זו, והרבה הנאה מהאפליקציה החדשה,

רועי שרון )מעין ברוך(, מנהל מוצר ׳מקומי׳
[email protected],052-8550555